Notifications
8.2.1 The consumer is bound to pay the electricity bill within due dale as specified in the bill or with the late payment surcharge if paid after due date, The connection shall not be disconnected if any consumer fails to deposit the current month bill provided that there are no outstanding dues.
8.2.2 No connection must be disconnected on In ease of non-payment of the previous month bill. DISCO (DISCO to insert its name) shall issue notice of clear seven days along with the second month bill to the defaulting consumer to either clear the outstanding dues with the second month bill or face disconnection. The notice may also be printed/stamped on the electricity bill.
8.2.2 پچھلے مہینے کے بل کی عدم ادائیگی میں آسانی کے لیے کوئی کنکشن منقطع نہیں ہونا چاہیے۔ DISCO (DISCO اپنا نام داخل کرنے کے لیے) نادہندہ صارف کو دوسرے مہینے کے بل کے ساتھ کلیئر سات دن کا نوٹس جاری کرے گا تاکہ یا تو دوسرے مہینے کے بل کے ساتھ بقایا جات کی ادائیگی کی جائے یا پھر کنکشن منقطع ہو جائے۔ نوٹس کو بجلی کے بل پر پرنٹ/مہر بھی لگایا جا سکتا ہے۔
8.2.3 No connection shall be disconnected on default of one month bill
8.2.4 In ease of non-reccipt or payment and upon expiry of the due date given on the second month bill, the supply of the defaulting premises shall be disconnected In such cases the disconnected supply shall not be reconnected or restored by DISCO (DISCO to insert its name) until full payment along with late payment surcharge or payment in installments (allowed by the DISCO) has been made by the consumer.
8.2.4
عدم وصولی یا ادائیگی میں آسانی اور دوسرے مہینے کے بل پر دی گئی مقررہ تاریخ کے ختم ہونے پر، نادہندہ جگہ کی بجلی سپلائی منقطع کر دی جائے گی ایسی صورتوں میں منقطع سپلائی کو ڈسکو کے ذریعے دوبارہ منسلک یا بحال نہیں کیا جائے گا۔ اس کا نام داخل کرنے کے لیے) جب تک کہ صارف کی طرف سے دیر سے ادائیگی کے سرچارج کے ساتھ مکمل ادائیگی یا قسطوں میں ادائیگی (DISCO کی طرف سے اجازت دی گئی) کی گئی ہے۔
جن صارف نے قسطوں میں ادائیگی کرنے کی اجازت دی ہے ان کی بجلی کی فراہمی منقطع نہیں کی جائے گی بشرطیکہ صارف قسطوں کی ادائیگی کر رہا ہو۔ تاہم، اگر کوئی صارف قسطوں کی ادائیگی میں مزید کوتاہی کرتا ہے، تو ایسے صارف کی بجلی کی فراہمی بغیر کسی اطلاع کے منقطع کر دی جائے گی اور کم از کم 50% واجبات کی وصولی کے ۔بعد ہی اسے بحال کیا جائے گا
Comments
Post a Comment